BENVOLGUTS/DES AL NOSTRE BLOG!!!!!



Som l'Anna, la Marta, la Marina i l'Eva, unes noies que estem estudiant el primer any de carrera de l'àmbit de ciències de l'educació.

Hem anomenat així el blog , ja que parlarem de moltes coses relacionades amb els dibuixos animats, els quals van formar part de tota la nostra infància, i que ara recordarem. També intentarem mostrar-vos quins són els que estan més enfocats per a una bona educació dels nens d'avui dia.


Esperem que gaudiu del nostre blog, i que expliquem coses que us siguin útils :)


INFORMACIÓ

TEO CUMPLEIX 35 ANYS I HO CELEBRA EN 3D

Hola a tots!!!

Avui us parlarem sobre Teo, un personatge de dibuixos animats de gran èxit arreu del món, el qual té publicats més de 150 títols i ha estat traduït a més de 15 idiomes. Degut a aquest triomf ha rebut diversos premis internacionals de literatura infantil.
Aquest passat 2012 ha complert 35 anys. Al llarg de tots aquests anys ha estat possible que Teo formés part de la vida dels més petits i els acompanyès en el seu creixement i aprenentatge (des dels primers mesos de vida fins els 7 anys), l’editorial cada any ha apostat per noves propostes de contingut i múltiples formats.
Per a que no quedi en l’oblit i deixi de ser un personatge conegut i comercialitzat, ha impulsat una nova peculiaritat. Dóna homenatge a aquests 35 anys del conegut Teo, i ho celebra en la creació de una versió en 3-D, i amb perspectives d'una futura sèrie televisiva, com també una futura aplicació per a mòbil.

Fins aviaat :)



EFECTES DELS DIBUIXOS ANIMATS EN L'APRENENTATGE DELS INFANTS A L'ESCOLA


Hola a tots i a totes!!!

Avui per a acomiadar aquest any 2012 ens agradaria fer la última entrada de l'any parlant sobre un tema que creiem que és força interessant. Parlarem sobre els efectes dels dibuixos animats en els infants a l'escola.

Hem buscat informació sobre aquest tema i hem de dir que hem trobat gran diversitat d'opinions, però en general ho podríem resumir en que hi ha experts que opinen que els dibuixos animats afavoreixen l'aprenentatge dels infants i d'altres que diuen que més que afavorir, són perjudicials per als nens i nenes perquè els treuen temps per a dedicar hores a l'estudi.

Nosaltres considerem que totes dues opinions són correctes però tot depèn dels dibuixos que vegin els nens i nenes i del temps que hi dediquin davant del televisor. Creiem que els infants haurien de veure els dibuixos acompanyats d'un adult que supervisi si aquells dibuixos són beneficiosos per al seu aprenentatge o no, i també que vigilés que l'infant no passi més temps del compte mirant la pantalla. No hem d'obligar als infants a passar tota la tarda estudiant ni tampoc a que passin l'estona mirant el televisor sense estudiar res.

El veritable aprenentatge considerem que es donaria si el nen o nena tingues marcat un horari en el qual hi hagi temps per a les dues coses, sense abusar d'una d'elles. Hi hauria d'haver temps per a que estudiïn i també per a que descansin de l'estudi mirant els dibuixos animats que l'adult consideri que són interessants i beneficiosos per al seu aprenentatge. El temps que hi dediquin mirant el televisor hauríem de procurar que fossin dibuixos no violents i els quals ensenyin valors i conceptes interessants per al desenvolupament de l'infant.

En conclusió, considerem que els dibuixos animats poden afavorir els bons resultats acadèmics de l'escola sempre i quan es tinguin en compte els tipus de dibuixos que són i el temps que el nen o nena li dedica.

Moltes gràcies a tots per haver-nos acompanyat durant aquest any 2012, i esperem que seguiu amb nosaltres durant aquest 2013, BON ANY A TOTS I TOTES!! :)




LEO MESSI ES CONVERTEIX  EN EL PROTAGONISTA D'UNS DIBUIXOS ANIMATS


El conegut futbolista com l’estrella del FC Barcelona, traspassa fronteres amb la seva fama.
Leo Messi, futbolista argentí considerat el millor golejador de la temporada, és conegut arreu del món per les seves habilitats amb la pilota.
 El seu prestigiós nom en el terreny deportiu ha arribat fins a Taiwan, on uns creadors de dibuixos animats s’han inspirat amb el jugador per a fer la seva creació.
En els dibuixos recreen la seva trajectòria, tractant els successos més importants de la seva vida.
Aquí us deixem un vídeo en el que hi podeu veure alguna imatge per a que us feu una lleugera idea.



BOB ESPONJA, no recomanable per als més petits de la casa


El personatge de dibuixos animats Bob Esponja està en dubte després de la difusió d'un estudi que insinua que els nens de quatre anys que van veure breument el seu programa poden patir deficiències d'atenció de curt termini i problemes d'aprenentatge.


Es va assignar a 60 nens seleccionats a l'atzar que miressin "Bob Esponja", els dibuixos animats "Caillou" o bé que es dediquessin a dibuixar.
En investigacions prèvies es va vincular a la televisió amb problemes d'atenció de llarg termini en els nens, però el nou estudi va indicar que poden ocórrer problemes més immediats després d'un breu període d'exposició, resultats que haurien de posar en alerta els pares de nens petits.
Els dibuixos animats per a nens duren normalment uns 22 minuts d'acció, per la qual cosa, mirar un programa complet "podria ser de més detriment" que els 9 minuts que van mirar els nens de l'estudi.Angeline Lillard, catedràtica de Psicologia de la Universitat de Virgínia i directora de l'estudi, afirma que "Bob Esponja" no hauria de ser assenyalat individualment ja que es poden trobar problemes similars en nens que miren programes de dibuixos animats de ritme molt ràpid.
Els pares haurien de prendre consciència que als nens més petits els afecta la capacitat d'aprenentatge i el domini de si mateixos immediatament després de veure programes d'aquest tipus.
No es recomana que vegin aquests programes abans d'assistir a l'escola o en qualsevol etapa en què s'esperi que prestin atenció i aprenguin.
També s'ha de dir que Bob Esponja" està dirigit a nens de 6 a 11 anys d'edat i no als nens de 4 anys. Per tant els nens als quals sel's va fer l'enquesta no eren de l'edat corresponent. Es va triar aquesta edat ja que és el període clau en el que es veu el major desenvolupament del nen. Per això aquest estudi no podria determinar si els nens d'altres edats també en podrien estar afectatas. 
Els nens que van veure Bob Esponja van tenir una mitjana de 12 punts menys que els altres dos grups.


Després d'aquestes assignacions de nou minuts, els nens van ser sotmesos a proves de funció mental. Aquells que van veure "Bob Esponja" van realitzar les tasques amb un rendiment molt més baix que els altres.

En una altra prova, que mesurava el domini de les seves facultats i la impulsivitat, els nens van ser catalogats pel temps que esperaven per menjar uns entrepans que se'ls van oferir quan l'investigador va sortir del saló. El grup de "Bob Esponja" va esperar una mitjana de dos minuts i mig, mentre que els altres dos grups van esperar una mitjana d'almenys quatre minuts.





SABEU COM VA SORGIR EL NOM DE POCOYÓ?


L'autora és una nena petita de tan sols dos anys, filla del David Cantolla, co-creador de la sèrie.
Com tots els infants quan comencen amb el llenguatge, no són capaços de pronunciar completament bé les paraules, i això és el que li va passar a n'aquesta nena. Una nit, parlant amb el seu pare pretenia dir "como yo" però el resultat va ser "pocoyó". A partir d'aquestes paraules mal pronunciades, el David va decidir anomenar el seu personatge animat amb el nom de Pocoyó.


UN CANAL TURC ÉS MULTAT PER L'EMISSIÓ D'UN CAPÍTOL DELS SIMPSON


Aquesta passada tarda, mentre fullejàvem un diari, ens vam trobar amb una sorprenent notícia: Un canal turc ha estat denunciat per haver emès un capítol dels Simpson en què Satanàs fa que Déu li serveixi fins i tot el cafè.
El text ens explica com l’episodi conté unes imatges blasfèmiques que no respecten les creences religioses. Ells fins i tot, l’anomenen “Els satànics Simpson multats”.
Aquí us deixem un enllaç on trobareu part de la notícia per a que vosaltres mateixos pugueu extreure’n més informació.
Us animem a que ens doneu la vostra opinió sobre aquesta multa. Creieu que ha estat desmesurat arribar a les mesures que han pres els turcs? O potser pensareu que aquests dibuixos són una crítica massa exagerada de la realitat i ja era hora que algú els parés els peus?



INFLUÈNCIA DELS DIBUIXOS ANIMATS EN ELS NENS


Hola a tothom!!! Avui parlarem dels dibuixos que creiem que són més adequats per als infants segons l'edat que tenen. 

Els dibuixos animats són una altra forma d'aprenentatge en la qual el nen pot aprendre normes, conceptes i actituds dels seus herois preferits. Però els pares són els encarregats de regular aquesta informació per poder educar en bons valors.


Si el nen veu dibuixos violents, no podem esperar que es comporti amb tranquil·litat, actuarà per imitació i executarà els moviments del seu heroi.
Quan el nen és petit necessitarà un model a seguir que l'ajudi a formar-se en l'amistat, la pau, la companyia, la tolerància...
La majoria de dibuixos d'avui dia transmeten tots aquests valors i només es necessiten uns pares que ho canalitzin i distribueixin adequadament.
Els dibuixos més reals ( amics del barri que es troben en problemes i entre tots els solucionen, escenes a l'escola, discussions i disgustos amb amics, etc) seran més acords a la vida real del nostre fill i li ensenyaran millors actituds cap als seus companys i amics que no uns dibuixos basats en fantasia (monstres inexistents, fades, castells encantats,etc).
Als infants els agraden els dibuixos fantàstics, i no tenen perquè deixar de veure'ls, però el que és important és que aprenguin la diferència entre el bé i el mal.
Els sentiments del nen també es poden desenvolupar a través dels dibuixos, quan atrapin el mal sentirà plaer i alegria, quan malalties algú sentirà pena. Si observem quan està mirant a la tele el veurem somriure o espantar mentre veu les escenes i això ens demostra que el viu com a real i els sentiments són reals, a més l'exageració dels dibuixos els ajuden a que el sentiment estigui més latent.
Cada edat té el seu dibuix animat
Per a cada edat necessitarem uns dibuixos determinats i els canalitzarem d'aquesta manera:
En la primera infància, fins als 5 o 6 anys podrem ensenyar dibuixos, contes o jocs que ajudin a aprendre conceptes i coses noves, per exemples, les hores, els nombres, els dies de la setmana, etc. També podrem incloure els valors morals com companyonia, amistat, etc.
A partir dels 6 anys en endavant s'incorporaran tots els sentiments possibles i les normes morals de la societat, una altra vegada companyerisme, amistat, tolerància, comprensió, etc. Igual que recerca de solucions per a un problema concret, mostrar la possibilitat que hi hagi un final feliç, que la solució es posa en pràctica i s'aconsegueix solucionar el problema. La frustració forma part de la vida i cal afrontar-la amb decisió, sense enfonsar-se. Tot això està implícit en molt dibuixos.
A la preadolescència els agradaran dibuixos més agressius, amb caràcters més adults, policies i lladres, agents de la CIA, etc.
Shan dutilitzar com una cosa que es pot veure amb moderació i amb control, si notem actituds o raonaments erronis haurem d'intentar canviar-los i raonar amb ells.
Recordem que l'adolescència és una etapa de descobriments i de recerca d'emocions fortes on de vegades les busquen a través dels seus herois.

Esperem que us sigui útil aquesta informació i fins la pròximaa :)

6 comentaris:

  1. Informació molt interessant!! ho tindré en compte a l'hora d'educar als meus fills ;)

    Felicitats pel blog!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ens alegrem de que t'agradi el blog. Esperem que segueixis visitant-nos ;)

      Elimina
  2. Trobo molt interessant que parleu sobre aquest tema! Crec que molts no tenim prou consciència del que els petits poden aprendre i de les actituds que poden adoptar al veure uns simples dibuixos animats. N'hi ha que transmeten bons missatges i els poden ajudar a créixer amb bons valors, però també existeixen els que poden fer que en un futur actuin de forma violenta, poc adequada, etc.
    Si mai tinc fills tinc clar que aniré molt en compte a l'hora de decidir què veuen a la televisió!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ens alegrem que les nostres entrades et serveixin per a reflexionar sobre l'educació dels teus fills per a un futur.
      Pensa que els dibuixos animats també forma part de l'educació dels infants encara que no en som completament conscients.
      Moltes gràcies per visitar-nos i esperem que continuis fent-ho :D

      Elimina
  3. Hola noies, us volia advertir que el link del còmic diria que no està adjuntat :) fins demà.
    PD. Molt guai el blog!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Mercè!!! Moltes gràcies, ara ho arreglarem.
      Ens alegrem de que t'agradi el blog ;)

      Elimina